Witamina D i jej cudowne właściwości - STARAZIELARNIA.PL
Czy wystarczy słońce? Poznaj Witamine D

WITAMINA D - Poznaj jej cudowne właściwości!

Twoje ciało potrzebuje witamin i niektórych składników odżywczych do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Witamina D jest jedną z nich. Chociaż technicznie nie jest to witamina - w rzeczywistości jest to hormon rozpuszczalny w tłuszczach, który przekształca się w witaminę D w twoim ciele - jest ważny dla kilku różnych procesów organizmu. Nie występuje powszechnie w żywności, ale dodaje się ją do niektórych produktów przetworzonych. Jest również dostępny w formie suplementu.

Optymalnie, twoje ciało wytworzy witaminę D, gdy skóra będzie wystawiona na działanie promieni słonecznych, dlatego jest również znana jako witamina słoneczna. Jak wspomniano, odgrywa wiele funkcji w organizmie, w tym pomaga jelitom wchłonąć wapń niezbędny do uzyskania mocnych kości, moduluje wzrost komórek i optymalizuje funkcje nerwowo-mięśniowe oraz immunologiczne.



CZYM GROZI NIEDOBÓR WITAMINY D? 

Przewlekły niedobór powoduje choroby kości, takie jak krzywica i deformacje szkieletu. Niedawno naukowcy przyglądają się powiązaniu między witaminą D i leptyną ,hormonem kontrolującym głód i wpływem jaki witamina D może mieć na zapobieganie starzeniu się.

Wykazano, że optymalizacja poziomu witaminy D ma silny wpływ na zdrowie, pomagając chronić przed wieloma różnymi chorobami, w tym suchym okiem, chorobami układu krążenia, chorobą Alzheimera i otyłością.



Co powoduje że poziom witaminy D u Polaków jest zbyt niski?

        Geografia - im dalej jesteś od równika, tym mniej światła UVB dostajesz w miesiącach zimowych.
        Zanieczyszczenie powietrza - Cząsteczki węgla w powietrzu spowalniają produkcję witaminy D, ponieważ pochłaniają promienie UVB.
        Waga - tłuszcz w organizmie pochłania witaminę D, ponieważ jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach. Otyłość jest skorelowana z niskim poziomem witaminy D, co może również wpływać na biodostępność.
        Wiek - starsze osoby będą wytwarzały mniej witaminy D niż osoby młodsze.



WITAMINA D JUŻ NIE JEST MITEM! 

Coraz więcej dowodów pokazuje, że witamina D odgrywa kluczową rolę w zapobieganiu chorobom i utrzymaniu optymalnego zdrowia. W twoim ciele jest około 30 000 genów, a witamina D wpływa na prawie 3000 z nich, a także receptory witaminy D zlokalizowane w całym ciele.

Według jednego z dużych badań optymalne poziomy witaminy D mogą obniżyć ryzyko raka nawet o 60 procent. Utrzymanie optymalnego poziomu może pomóc w zapobieganiu co najmniej 16 różnym rodzajom raka, w tym rakom trzustki, płuc, jajników, prostaty i skóry.



PAMIĘTAJ O WITAMINIE K2! 

Ważne jest, aby przyjmować witaminę D z wystarczającą ilością witaminy K2 (MK7), ponieważ oba są wymagane, aby spowolnić postęp zwapnienia tętnic. Stwierdzono, że witamina K2 w postaci MK-7 jest bioaktywna. Reguluje miażdżycę, raka, choroby zapalne i osteoporozę.

Witamina K2 może obniżyć ryzyko uszkodzenia układu sercowo-naczyniowego poprzez aktywację białka, które zapobiega odkładaniu się wapnia w ściankach naczyń krwionośnych.

Podziel się wiedzą z innymi! Udostępnij dalej! 

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.